måndag 2 augusti 2010

Blandad kompott

När vi kom hem från våran semester i Fredags så öste regnet ned, man kunde tro det var höst.
Så denne lille krabat var på köksgolvet och slapp att bli iväg spolad av allt vatten ute.
Jag släppte ut honom på Lördag när solen kommit tillbaka.

Nu börjar mina nypon att visa sin orange färg, inte riktigt men jag kunde inte låta bli utan att ta en promenad och plocka av blommor och vildapel som jag hitta och gjorde en krans till min ytter dörr, den är finare i verkligheten.

Här kommer ett kort på lite av mina loppisfynd jag har hittat nu i sommar, Urnan till höger i bild tycker jag är så fin, den ska vara gammal oxå, om man får tro säljaren.
Sedan finns det en glas skål med rostfri fot, och en kaffe kanna som jag tycker är fin att använda till att ha blommor i.




Så har vi även firat 15 årig bröllopsdag jag och min man, och då fick man göra en romantisk LO.
Det kommer mera av semestern med bilder.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att höra utav dej igen!
    hoppas du haft en fin sommar!
    Underbara saker du loppat!
    Tack för tipset omm min trapp!
    Grattis till din mans och din bröllopsdag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Så mycket vackert du har gjort (och köpt oxå). Jag blir verkligen sugen på att gå på loppis.........och grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  3. Kul med loppis. Har jag också varit på i helgen!
    Grattis till de 15 åren!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Roligt att Du gillar garnet!
    Jag har 140 gram sockgarn av samma typ som är till salu.
    Det kan man ha något eget garn att randa med eller köpa något enfärgat av samma grovlek.
    Jag använde grått garn överst på sockorna.
    det gick åt 200 gram, långa skaft, storlek 37, plats för socka inuti.
    Jag visar sockgarnsbilden på UllMaja

    SvaraRadera