måndag 8 februari 2010

Slott

I helgen så var det ju såå fint väder med sol och inte så många minusgrader.
Och då passa vi på att åka och titta nu på vintriga Tjolöholms slott.
Om man står på sidan av en av deras gångar så var detta utsikten från framsidan av slottet.
Man kunde höra århudradets vingslag, det var sååå tyst och lungt............




Vad är en bal på slottet, den kan vara alldeles .................. Jag och min man har varit på bal på slottet 1992.
Och den var alldeles så där Romantisk och underbart. Jag hade fått sytt upp en balklänning till mig och min man bar svart smoking.
Men denna gången vi gick omkring så var det mycket snö och det såg sååå mysigt ut med slottet mitt i snön,
det blev att man kunde känna att man var i en annan tidsålder för att man kunde inte höra massa tjoande, från andra människor. mycket härligt..................

Här vill jag säga att jag saknar min gamle vän Trattaline som lämna oss i Söndags.
Han har varit vid min sida i 15 år, så det blir tungt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar