måndag 14 december 2009

Orkideer och Amaryllis

Här kommer några bilder på mina Orkideer och så en Amaryllis, Jag är mycket förtjust i Orkiderr för dom har sådana ljuvliga blommor, jag har haft flera stycken vissa har inte klarat min miljö och andra blommar 2ggr per år.
Dom flesta finns nu och fram till Februari, då är det full blommnig på dom.





Denna Orkidee är en parasit orkidee, med andra ord så växer den med eller på en anna växt, när jag köpte denna så växte den på en bark bit, men den ville inte vara med, och dom få gröna kvistar som var kvar satte jag blan en kaktus. Det har tagit ungefär 1år för att den skulle komma med blommor, men jag skulle kunna vänta längre om man tittar på blomman, helt underbar.
Detta var lite om mina Orkideer. Ha det bra













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar