torsdag 17 december 2009

Julfönster

Här kommer en bild på mina gardiner som jag har hängt upp i köket. Dessa har jag målat för sådär en 20-årsedan, men dom får hänga med varje jul. Det var så poppis att Broderimåla på tyg ett tag i stället för att brodera, en sak var bra ,det gick fortare. Men jag tycker det är kul att ta fram dom till varje jul och första året vet jag att dom låg på ett bord och en av mina dåvarande katter kom in och hoppa upp på gardinerna och satte ett fotavtryck på den ena gardinen. Som ni kan förstå så har jag tvättat gardinerna många ggr men foten är kvar. Det blir lite charmigt det oxå.

Här har vi dom två pensionärerna i mitt hem. Farmor som är svart som synes,har lånat sitt namn till min blogg, Hon heter Fröken Farmor Ankus. Och killen brevid är Trattaline. Dessa har kommit till åldrarna 16år och 15år. Jag kan hälsa från detta Par att det är gott att vara inne nu när det är minus grader ute.

4 kommentarer:

  1. Hej hoppas det är bra med dej!
    Vilka fina gardiner du gjort bsjälv, du är så duktig och pysslig!
    Ser så mysigt ut där i ditt kök!
    Kissekattarna är ju helsköna!
    Hoppas du får en trevlig fortsättning på kvällen
    Kram kathrine!

    SvaraRadera
  2. Hej!Tack för din Julhälsning!
    Så vackra gardiner du har gjort
    sååå fint motiv du målat på dom
    jättefina!

    Åhh,så söta dina katter är
    dom ser så goa och fina ut!
    16 och 15 år är en hög ålder
    och så gulliga namn dom har,
    dom har det nog skönt inomhus
    då det är så kallt ute!=)

    Önskar dig en riktigt God Jul
    till dig med..och katterna förståss!=)

    Stor Kram från Maria!

    SvaraRadera
  3. ps,har precis likadan bild
    på musen du har i min gästbok..
    så lustigt det kan bli!=)

    Kram och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Hittade hit till din fina blogg genom en annan.
    Verkligen fina gardiner du har.
    Åhh, vilka goa katter du har.
    Kram

    SvaraRadera