lördag 26 december 2009

Jul kort och vatten


God Annadag Jul på er. Jag ville bara visa några bilder som jag tagit med min nya kamra som jag fick i julklapp. Man kan ta bilder som ser gamla ut, det är riktigt häftigt. Så här ser granen ut på 1800 talet.

Här kommer ett kort på kronan och dom ljusstakarna på bordet, så förändrad bilden blir när man det ska se gammalt ut.

Sedan måste jag bara visa detta underbara kort på min Trattaline, här sover vi i mattes knä, efter en måltid som bestod av strömming.
Nä man kan inte vara glad jämt, när min man satte igång våran panna idag så var det fullt med vatten i våran källare, fy vad jag tycker det är jobbigt. Så det var att ringa ren hållningen för att deras jour skulle hjälpa oss. då var mannen ute och kolla runt i våran brunn och rör, där fanns ett ställe som det var tätt och han fick bort det och vattnet srömmar ut. Och jag ringde åter bud.
När nu allt vatten runnit bort och det börjat torka, ja då börjar arbetet med att slänga alla saker som man haft för dels är det vått och sedan så blir det aldrig var det varit.
Men nog om detta, Ha en god fortsatt jul helg, jag skulle tro att det kommer mera bilder senare.

1 kommentar:

  1. Hej på dej!
    Vilka fina bilder du tagit med din nya kamera så häftigt....
    Och kissemissen var så fin!
    Förstår om han var mätt och belåten efter skråvmålet med strömming!
    Vad tråkigt med vattnet i eran källare, tur att det fixade sej till slut, stackars dej som måste slänga en massa saker, hoppas det löser sej på bästa sätt!
    Du berättade att du fått ett kort av din mamma men att det kommit bort, bilden jag visade är en stor adventskalender som jag köpt i Tyskland för en massa år sedan, mem jag har aldrig öppnat luckorna!
    Hoppas du får en God Fortsättning på Julen!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera