måndag 22 augusti 2011

Fint väder och stickat

Nu har jag fått klart mina sockor, jag blev så förtjust i Sannas vridna sockor, så jag gjorde ett par till mig. Jag har inte så mycket av sockar till mig. Garnet är ett som jag fick med i ett byte,. och det är växtfärgat, härligt garn.





Nu har jag fått ihop mina accessoarer i det viktorianska, jag bara älskar dessa grejor.Jag har redan Hanskar och Basker, så nu var det dags för Paraplyet och väskan. Klicka gärna på bilderna så ser ni bättre. Och dessa ljuvliga saker har jag köpt från Dom Klary.Hon är så himla duktig på att sticka mm.



Som jag har längtat så kom solen fram i helgen, så gott. Då har jag fått gjort fint i rabatterna, Höst fint kan man säga, det behövdes, det var rätt mycket ogräs men det var oxå ett tag sedan jag gjorde något. Är det någon mera som har dåliga Äpplen, det är fullt med en massa märken och så ruttnar dom på grenarna, kan kanske bero på allt regn,,,,, ja jag vet inte. om det finns någon som vet så skriv det gärna.

Som ni ser på bilden så kom Hugo Bagge och hälsa på.......................en mycket trevlig prick.



3 kommentarer:

  1. Sköna sockor Och fint paraply!
    Har också mycket ruttna äpplen på våra träd. Det har ju varit fuktigt i år så kanske därför. Man ska visst ta bort alla ruttna äpplen för det "smittar", men man hinner ju inte se alla. Får väl ta vara på dom som inte hinner ruttna innan dom är mogna.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Konstigt med frukten, jag samma problem ändå är det bara sista veckorna som det regnat ordentligt när det väl regnat ... mysterium!

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart paraply! Kul att du gillar det viktorianska. Vi skulle kanske ta en promenad? Du som en viktoriansk dam och jag som en medeltida dam :)
    Visst är det härligt att få drömam sig till en annan tid?
    Och NU behöver man sina sockor igen känner jag. Kylan börjar så sakteliga komma in...
    Ha en jättefin kväll.
    KRAM

    SvaraRadera