fredag 15 maj 2009

Fredag med allt möjligt

Jo först ska jag säga att Snigelmamman har en tävling på sin blogg: Gissa djuret, man kan vinna massor av polarbröd.

Nu till mina egna saker och ting. Jag har stickat ett linne som jag hitta mönstret i senaste Allers, men där är linnet stickat av lin garn och är längre, jag tog vad jag hade hemma och sedan gjorde jag den kortare, här har ni resultatet.
Inom stick frånten så har jag börjat med en ny Vintage kofta, jag hitta mönstret i en av böckerna jag har, bild kommer senare.

Min gamla vrist länk har gått sönder så nu tänkte jag att jag ska göra en som jag tycker är lite maffig och ändå söt. Resultatet blev denna, med vita stora pärlor och sötvatten pärlor i djup rosa färg, och sist men inte minst en budda.Det blev resultatet. Jag kan berätta att jag kände en dam, hon var en ung dam på 20-talet, och då var det många damer som hade vrist länk. ja man kan nog säga att det inte finns något nytt under solen.
Ha nu en trevlig helg alla.

1 kommentar:

  1. Kan man ana en liten tatoo på vristen??

    //Rose-Marie

    SvaraRadera