fredag 4 maj 2012

Tiden går fort......

Ja det är då sant att tiden har gått fort denna vecka. Jag har planterat, sått och planterat, rensat ogräs och sått, ja det har då blivit en hel del sådda saker och planteringar i krukor.
Dessa fick jag hem igår, det är pelargoner sticklingar, en massa nya sorter som jag inte har sett,
t.ex French Vanilla, Blue Wounder, mm ett par doftpelargoner finns oxå i det hela.
Det ska bli så spännande att se dom blomma.
Sedan har jag flera saker som jag ska sy klart och ihop, så om det nu skulle bli dåligt väder så har jag ändå en del att göra inom pyssel inne. Tänkte mig att göra några nya kort, har skaffat en ny bård stans.

Nu hoppas jag att ni alla får en trevlig helg.

3 kommentarer:

  1. Hoppas dina sticklingar tar sig, köpte från odla förra året (en massa spännande pelargoner) men tyvärr blev jag besviken. Men det kan ha varit att jag gjorde fel ...?

    SvaraRadera
  2. Fick sån lust att ta tag i blomlådan.... men sen började de snöa....

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du fixat med dina pelargoner. De blir så fina på sommaren och är verkligen mina favoriter att ha på balkongen. Men jag har inte vågat ta ut blommor där ännu pga nattfrost.

    Kallt men klart här på natten, och varmt och strålande sol på dagen.

    Hoppas du har det soligt och fint idag!
    Kram

    SvaraRadera