onsdag 12 januari 2011

Lite från mig

Nu när man fått bort julen , så vill man ha lite vår blommor och det var svårt nu när snön ligger som ett täcke. Vad gör man jo gå runt och kolla in Krukväxterna, i dessa små vaser har jag tagit Geranium kvistar som doftar så gott av citron och Primula blommor. Jag tyckte det blev fint och vårligt. Undrar ni varför jag har filtar i sofforna så bror det på min Fröknar som inte alltid torkar sig om fötterna...............................

Här har vi en av mina kära ting. En symaskin från 1800-talet, jag fick den av min man. Jag bara älskar den, mycket vacker, eller vad tycker ni....................

6 kommentarer:

  1. Vackert vårarrangemang! Fint med det ljusgröna nu.
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en sådan maskin för många år sedan, jo jag tycker dom är jätte fina. Idag är min maskin ett bord som jag har ute på sommaren. Primulan är en jätte fin vårblomma o tacksam att plantera ut så kommer den året därpå.
    Ha det bra/kramizar

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med lite vårinspiration. Har inte hunnit städa ut julen än. (Skäms)

    Om du inte stickat någon Annis så är det ett mönster som jag kan rekommendera. Jag tyckte den var kul och snabbstickad. Det var nupparna jag inte gillade men man kan ju sätta pärlor istället om man känner för det.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh så fint du ARRANGERTAT på brickan!
    Och denna symaskinen var så fin!
    Önskar dej en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  5. Jättefin...jag har kvar mammas gamla trampmaskin - jag tror att mormor hade den också.

    Ser vad du läser för bok - är den bra? Den ligger nämligen i hyllan som nästa bok när jag snart nu är klar med Nessers senaste.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle älska symaskinen också om den var min, så jag förstår dig till fullo! Den är ett riktigt kap :)
    Ha det gott! Kram Sussie

    SvaraRadera