onsdag 9 juni 2010

Punka på bil


I går var det en sådan där dag som man helst vill ha ogjord.........................
Jag körde min son och hämta honom en timma senare, när vi körde ut från parkeringen så hörde jag ett rasslande................och det var punka på ett bakdäck på bilen..... jippi tänkte jag, finns det något reserv.............jo då där låg ett "som jag kallar cykel däck" .
Då i all otur så kunde ju min son byta däckså slapp jag silta som en varg, och han hissa upp bilen och den kana av domkraften.................... ni vill inte höra vad jag sa.......... så det var att knacka på och låna en domkraft till, men den och lite grävande i vägen så till slut fick vi på däcket och hoppades att luften skulle vara kvar till vi kom hem.
Det var den................byta igen till ett vinterdäck och iväg till däckfirma och lägga på två nya bakdäck..........................vad det kan bli jobbigt, bara för ett däck byte. Detta tog lite mer än en timma för att bilen kanat av domkraften..............Fy vad jobbigt, då hade jag behövt figuren ovan.

1 kommentar:

  1. Åh nej vad jobbigt för dej, vilken osis!!!
    men det fixade ju sej till slut!!!!
    Hoppas du får en bra dag idag!
    kramis Kathrine

    SvaraRadera