söndag 2 maj 2010

Solen skiner och utflykt

Detta är vid ett ställe som heter7 Strömmar. Det är så otroligt vackert att stå och titta på det lekfulla vatten och drömma. Vid den här ån eller strömmarna finns oxå en mycket ovanlig Ormbunke men krulliga blad.
Att vatten kan vara så fasinerande......... Här står jag på Stenbron som är på bilden ovan och tittar längs med vattnet. Det var riktigt fint, lagom med grönt runt, och träden visar sina blad i liten storlek, och väntar lite till på att det ska komma lite mera värme så dom kan slå ut. Det var en rofylld och vacker plats.

Älvor..........
När jag nu hade stillat mitt sinne på Stenbron.. kunde jag höra hur Älvorna sprang omkring där nere vid vattnet och skrattade............. Deras skratt låter som lätt porlande vatten.
Dom var så glada över att Våren kommit och att deras tid är nu.......................
Om inte jag hörde alldeles fel så skulle det bli Älvdans senare på kvällen och Necken skulle spela. Det är den första dansen för i år........................



2 kommentarer:

  1. Åh så underbara bilder från dej!
    Jättevackert detta vattendrag!
    Hoppas allt är bra med dej!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder. Visst kan man stå länge och bara titta när vattnet strömmar fram... Rogivande!
    Kram

    SvaraRadera