torsdag 14 januari 2010

Dop klänningar

Jag röjde i mitt"linne skåp" snarare i gaderoben, för jag har inget linne skåp, men jag önskar mig ett.
Då när jag fick lagt till där så hitta jag dessa två Dopklänningar.
Denna har jag haft plus mina syskon och ett par av mina kusiner, så klänningen är nog en 65år skulle jag tro.
Tyget är så tunnt och fint med en smal fin spets. Den är mycket gullig fast det har kommit fläckar som jag inte få bort i tvätten.

Här har vi en anna Dopklänning som har ett helt annna utseende. Denna Klänning sydde jag till min son när han skulle döpas och det var 89. och den har oxå fått fläckar på sig som inte vill gå bort, riktigt synd tycker jag. Men det är så kul att ha dom för dom är så fina var och en.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen jättefina dopklänningar och två st, vad roligt för dej.
    Jag hoppas att det var okey att jag länkade på min blogg?
    Om din tävling!
    Annars får du morra till1
    Jag hoppas att du får en underbar Dag!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  2. Åhh, helt bedårande dopklänningar.
    Det är ju så roligt att ha sparat sådana.
    Här har vi med sparat den från alla fyra barnen med broderade namn och datum.
    Kram

    SvaraRadera