fredag 6 april 2012

Långfredag

Idag har vi kommit fram till Långfredagen, förr tyckte man det var den längsta dagen på hela året. Men jag vet inte antingen har man växt ifrån det eller så är man glad att få ta det lugnt
Jag vill oxå passa på att säga .......vi hade kul igår eller.......................
Här kommer det lite som jag gjort, denna linne handduk har jag sytt och broderat nu till påsk, jag tyckte mönstret var så gulligt.

Här ser ni lite bättre vad dom gör. Spetsen hitta jag i min scrapp låda. Men jag tyckte att en spets ska det vara.

Jag blev så inspirerad av Evas Pyssel När hon visa sitt Goda bröd, jag kan inte baka bröd, snarare är inte så bra på detta, så Muffins med topping blev det.
Som sist i detta inlägg vill jag visa ett smycke som min mamma köpte i början av 70-talet, ett ägg att ha i halskedja, det är av porslin och bladguld. Jag fick det för några år sedan, och det är så fint tycker jag. Jag har aldrig sett någon affär som säljer sådana.

Nu vill jag bara önska er alla en Trevlig Påsk Helg, och ta det lugnt

4 kommentarer:

  1. Kikar in på allt ditt fina pyssel. Önskar dig Glad Påsk

    SvaraRadera
  2. Vackra saker du visar,, och smarrigt med muffins!
    Hoppas du får en riktigt Glad Påsk
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  3. Fina saker. Halsbandet var härligt!!! Hoppas du haft en bra påsk!

    SvaraRadera
  4. Jättesött påskbroderi. Spetsen är riktigt fin tycker jag.
    För att inte tala om din mammas halskedja med ägget. Så vackert! Förstår att du är glad att du fått ta över det. :)

    Muffinsen ser smarriga ut och smakade säkert himmelskt! Yum yum... ;)

    Ha en fortsatt mysig påskhelg!
    Kramar Sussie

    SvaraRadera