måndag 5 september 2011

Höstens kommer......

I veckan som varit så har jag höst städat huset och gjort det rent, det behövdes efter sommaren. För det blir inte städat på samma sätt på sommaren, man är ute så mycket.
Jo för att återgå till städandet, så behövde det skakas och hängas ut lite , och då fanns dom här damerna i min trädgård, " vilket gott gräs............det fanns här..............". Dom var och traska runt hela dagen i fredags, jag hade koll så dom inte åt upp mina växter..... oväntat besök for jag nog säga. Grannen kom senare på kvällen och hämta dom.


Så jag och mina kransar ...........jag gillar verkligen att göra karnasar till ytterdörren, det är ju så himla kul..... nu har det blivit höstkransen, vad sägs om mina svarta majskolvar........................




Så nu i helgen som var, har jag varit på Trädgårds marknad.................där såldes bara plantor som var riktigt fina och egenodlade, jag köpte bl.a Blodhassel, Julros röd/lila, Spetsmössa.


Det var trevligt att gå och kolla runt.

Till slut så har jag blivit klar med ett par Sockar,mönster kommer fråna Dödergök

Det som är under och vitt, är halkskydd,jätte bra så man inte åker kana. Det köpte jag på Knittingrom




3 kommentarer:

  1. Jättefin krans du har fixat till.
    Tur att besöket inte åt upp dina växter, utan nöjde sig med gräs...

    SvaraRadera
  2. Fint besök du hade och en jättefin krans. Mycket fint man kan göra på hösten också.
    Du undrade vad jag har för sjalmönster. Det är Visa Lisas sjal Gratitude. Mönster finns att köpa hos http://visalisas.blogspot.com eller http://www.jeabakallfarg.e-butik.se/

    SvaraRadera
  3. Hej Min Vän!
    Så mysigt att få det städat och fixat, och vilken fin krans du gjort till dörren!
    Så kul med kossorna där!!!!
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera